Pro Nutrition Point

4 Tips voor kracht bevordering.

4 Tips voor kracht bevordering

Zoals je in de titel leest, gaan we je met een aantal simpele tips proberen te helpen meer uit je trainingen te laten halen en ervoor te zorgen dat je krachtopbouw ook bevorderd wordt.
Met een aantal kleine aanpassingen, kunnen al grote resultaten behaald worden. In deze blog krijg je adviezen die je in je trainingen kunt toepassen voor een directe krachttoename.
We kennen het allemaal, hoe meer en hoe langer je traint hoe moeilijker het wordt om steeds een zwaarder gewicht te pakken

Om toch nog vooruitgang te blijven maken, is het uiteraard belangrijk dat je optimaal traint.
Naast het trainen zijn er natuurlijk talloze factoren die helpen bij krachttoename. Denk hierbij aan voeding, slaap, op welk deel van de dag je traint en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zie hiervoor onze andere blogs! Echter willen wij jullie deze 4 kleine, maar toch zeer effectieve tips mee geven om maximaal te gaan!

Tip 1: Neem een Pre- Workout voor je training.

Pre Workouts kunnen stoffen bevatten zoals Cafeïne, Arginine, Beta-aline, magnesium en nog andere stimulerende stoffen. Deze stoffen geven je een energie boost en een goede pomp tijdens het trainen, daarom is dit een goede bijdrage aan je training. Er zijn diverse soorten Pre Workouts beschikbaar, zoals onze eigen Pro Nuke, die afgezonderd van de rest cafeïnevrij is, maar echter toch een goede werking heeft. (Je kunt deze ook later in de avond nog innemen.) Ook zijn er diverse Pre Workouts met cafeine en eventueel arginine en citruline voor een maximale pomp.

Tip 2: Neem genoeg rust tussen zware sets in.

Neem flink wat rust tussen zware sets/compound oefeningen zoals squats, deadlifts en bankdrukken. Je zult direct merken dat je hierdoor tijdens de gehele training zwaarder kan trainen en dat je kracht een stuk beter hersteld tussen de oefeningen. Je zult hierdoor in staat zijn om de gehele training zwaarder te kunnen trainen, en hierdoor dus ook meer progressie te kunnen maken.

Tip 3: Warm je spieren goed op voordat je met een zware oefening begint.

Door een warming up voor je training stijgt je lichaamstemperatuur en ben je beter voorbereid voor het zware werk. Een warming up zorgt ook voor een hogere hartslag waardoor je meer gefocust raakt, dit zorgt uiteindelijk ook weer voor een beter resultaat tijdens je sets op zwaar gewicht. 5 minuutjes op de loopband is vaak al genoeg om je lichaamstemperatuur te laten stijgen, maar vergeet ook niet de specifieke spieren die je tijdens de oefening gebruikt op te warmen.

Tip 4: Train met motiverende muziek.

Door naar je favoriete muziek te luisteren krijg je een stijging in je adrenaline, wat een verhoging in je hartslag veroorzaakt en het makkelijker maakt om je maximum te tillen. Kies muziek uit met een goede drop als je daarvan houdt, je zult je  hierdoor gelijk opgepept voelen en explosiever bewegen. Voor veel mensen is muziek dan ook de nummer 1 motivatie in de sportschool.

Dit waren enkele simpele tips om meer uit je trainingen te halen.
Ben jij benieuwd naar een pre workout zonder cafeïne, een cafeïne bom of juist een pre workout waarvan jij maximaal oppompt?

Bezoek dan onze website voor alle pre workouts.

Heb jij vragen of heb je hulp bij het kiezen van de juiste supplementen?

Je bent van harte welkom in onze winkel. Wij helpen je graag verder met al jouw vragen. Kom een keer langs in onze winkel, Rijnstraat 11 in Arnhem.

Translate »
Scroll naar top