Pro Nutrition Point

De 3 meest gemaakte fouten voor progressie

De 3 meest gemaakte fouten voor progressie

In de afgelopen jaren hebben we enorm veel geleerd, voornamelijk hoe het niet moet. In dit artikel gaan we het hebben over de 3 meest gemaakte fouten bij het krijgen van massa/afvallen en hoe je deze kunt omzeilen. Zorg ervoor dat je deze blog zorgvuldig leest en wees kritisch naar jezelf of je iets verkeerd doet! Wij willen jou hiermee helpen dat in de maanden en misschien wel jaren dat je bezig bent met jou progressie er ook alles uit haalt wat erin zit.

1. Niet houden aan jou voedingsplan – Dit klinkt misschien heel voor de hand liggend maar dit is echt een belangrijk onderdeel. Laat ons dit nogmaals zo duidelijk mogelijk zeggen: Als je ervoor gaat zorg dan dat je elke maaltijd voor elke dag binnenkrijgt. Of je nou massa aan het bouwen bent of aan het afvallen bent het is gewoon super belangrijk om al je eiwitten en koolhydraten binnen te krijgen. Om het nog simpeler te maken; Als je genoeg eet zal je groeien, doe je dat niet. Dan groei je niet. Het zelfde bij het afvallen; als jij schoon eet en genoeg proteïne binnen krijgt, zal je afvallen. Hou je je hier niet aan, zal je ook niet afvallen. Zorg ervoor dat je een goed voedingsplan hebt voor elke dag en hou je hieraan. Geen smoesjes.

2. Niet hard genoeg trainen – Denk je dat jij hard traint? Denk hier nog maar eens goed over na.
Een van de redenen dat top atleten over de hele wereld het beste zijn in wat ze doen is dat hun pijngrens en uithoudingsvermogen hoger ligt dan de gemiddelde atleet. Wees altijd bewust van het feit dat er altijd iemand is die harder, zwaarder en meer intens traint dan jij. Zorg ervoor dat je altijd maximaal traint en je lichaam echt PUSHED met elke training. Progressie komt als resultaat van continu je grenzen verleggen. Hoe meer je traint, hoe harder je zult moeten gaan trainen om progressie te blijven maken. Hou in gedachte dat spieren altijd gebouwd worden met zware gewichten, er is geen andere manier.

3. Te extreem gaan – Het eten van 5000 calorieën per dag zal je niet groter gaan maken, het zal je alleen vetter gaan maken. Het zelfde als dat het eten van 500 calorieën je niet ineens kurk droog maakt. Je zal er alleen maar ongezond gaan uitzien. Het is belangrijk dat je keihard werkt en er alles aan doet, maar blijf dit wel op een slimme en gezonde manier doen. Te extreem gaan is slecht voor jou omdat je lichaam onder enorm veel stress zet. Dit zorgt voor een verhoging in cortisol en een lagere insuline spiegel. Beide zullen je niet helpen met bouwen van spiermassa, immuunsysteem en je algemene welzijn.  Laat je niet strikken voor een snel dieet wat jou snel gaat helpen. Om het op een gezonde manier voor je lichaam te doen kan dit simpel weg niet. Streef erna om iets te doen wat goed is in de lang termijn en niet iets wat je snel resultaat gaat geven. Hiervan heb je vaak ook snel weer een terugval wat leid tot teleurstellingen. Onthoud 1 ding: Om succesvol in fitness te worden, moet je je hersenen gebruiken en het slim aanpakken.

Wil jij maximaal gaan en hierbij nog een extra boost hebben?
Klik dan hier voor de supplementen die jou helpen met het behalen voor jou doel!

Heb jij vragen of heb je hulp bij het kiezen van de juiste supplementen?

Je bent van harte welkom in onze winkel. Wij helpen je graag verder met al jouw vragen. Kom een keer langs in onze winkel, Rijnstraat 11 in Arnhem.

Translate »
Scroll naar top